Overslaan naar inhoud

ALGEMENE VOORWAARDEN 

MY SOLUTION CONSULTANCY BV

Artikel 1

Algemene Voorwaarden betekent deze algemene voorwaarden

Bijzondere Voorwaarden betekent de bijzondere voorwaarden afgesloten tussen de Opdrachtgever en MY Solution Consultancy bv. Deze bijzondere voorwaarden kunnen bijvoorbeeld worden weergegeven in een offerte of in een samenwerkingsovereenkomst.

MY Solution Consultancy bv is de opdrachtnemer/dienstverlener met maatschappelijke zetel te Paul Krugerstraat 99 bus 105, 2500 Lier, ingeschreven in de Kruispuntbank der Ondernemingen onder het nummer 1017.720.931.

Opdrachtgever is elke natuurlijke of rechtspersoon die beroep wenst te doen op de diensten van MY Solution Consultancy bv en hierover een overeenkomst afsluit met MY Solution Consultancy bv.

Diensten betekent de door MY Solution Consultancy bv aangeboden diensten zoals deze worden opgenomen in een offerte of  in een samenwerkingsovereenkomst.

Overeenkomst duidt op de  overeenkomst die tot stand is gekomen tussen MY Solution Consultancy bv en de Opdrachtgever, omvattende de Algemene Voorwaarden en de Bijzondere Voorwaarden.

 

Artikel 2

2.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt elke overeenkomst tussen MY Solution Consultancy bv (hierna de “Dienstverlener”) en de Opdrachtgever beheerst door de hiernavolgende Algemene Voorwaarden.

2.2 Deze Algemene Voorwaarden hebben voorrang op die van de Opdrachtgever en behoudens andersluidend overeengekomen, doet de Opdrachtgever afstand van zijn of haar algemene voorwaarden.

De Opdrachtgever erkent uitdrukkelijk deze Algemene Voorwaarden gelezen te hebben en ze integraal zonder voorbehoud goed te keuren.

 

Artikel 3

3.1 Elke offerte opgemaakt door MY Solution Consultancy bv is vrijblijvend en 30 kalenderdagen geldig vanaf de offertedatum.

3.2 De samenwerking tussen MY Solution Consultancy bv en de Opdrachtgever komt pas tot stand op het ogenblik dat de opdracht schriftelijk werd aanvaard door MY Solution Consultancy bv. De schriftelijke bevestiging van de aanvaarding van de opdracht wordt geacht  de overeenkomst juist en volledig weer te geven. De overeenkomst komt in de plaats van, en vervangt alle eerdere voorstellen, correspondentie, afspraken of andere communicatie, mondeling of schriftelijk gedaan.


Artikel 4

4.1 MY Solution Consultancy bv zal bij de uitvoering van de Diensten haar kennis ter beschikking stellen om de Diensten volgens de regels van de kunst uit te voeren. MY Solution Consultancy bv streeft een optimale dienstverlening na waarbij het engagement van een middelverbintenis wordt aangenomen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders wordt overeengekomen.

4.2 De Opdrachtgever is ertoe gehouden alle gegevens, documenten, stukken, (IT-)systemen, deadlines,… welke MY Solution Consultancy bv overeenkomstig zijn oordeel nodig heeft voor het correct en tijdig uitvoeren van de opdracht, tijdig en in de door MY Solution Consultancy bv gewenste vorm en wijze ter beschikking te stellen.

4.3 MY Solution Consultancy bv is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat MY Solution Consultancy bv is uitgegaan van door of namens de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens. MY Solution Consultancy bv is niet gehouden tot welke schadevergoeding dan ook, die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van de door MY Solution Consultancy bv geleverde diensten. De aansprakelijkheid van MY Solution Consultancy bv is alleszins beperkt tot de factuurwaarde van de geleverde diensten. In geen geval kan MY Solution Consultancy bv worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, doch niet beperkt tot, verlies van inkomsten, verlies van contracten, kapitaalkosten, beperking van rendement, gevolgschade, gemiste besparingen of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de Opdrachtgever als aan derden.

4.4 Geen van beide Partijen is tegenover de andere aansprakelijk voor een vertraging of niet-uitvoering van de Overeenkomst indien deze te wijten is aan overmacht. Onder overmacht worden abnormale en onvoorziene omstandigheden verstaan zoals onder andere oorlog, oproer, rellen, ontploffingen, gebreken in (IT-) apparatuur van de Partijen. De Partij die geconfronteerd wordt met overmacht, dient de andere partij hierbij binnen een termijn van 5 kalenderdagen aangetekend in kennis te stellen. Indien overmacht een Partij belet om haar verbintenissen onder de Overeenkomst gedurende een ononderbroken periode van meer dan één (1) maand na te komen, dan kan de andere Partij de Overeenkomst onmiddellijk beëindigen zonder vergoeding.

 

Artikel 5

5.1 Indien de Opdrachtgever kiest voor één (1) van de aangeboden tariefplannen van MY Solution Consultancy bv, zullen de Diensten pas ten uitvoer worden gebracht van zodra de door de Opdrachtgever ondertekende offerte werd overgemaakt aan MY Solution Consultancy bv en er een startdatum werd overeengekomen. Indien de Opdrachtgever het overeengekomen tariefplan wenst te annuleren, dient de Opdrachtgever MY Solution Consultancy bv hiervan per e-mail en/of per aangetekend schrijven in kennis te stellen. In geval van een annulatie één (1) maand voor de aanvang van de Diensten wordt 25% van het overeenkomen tariefplan aangerekend. Bij annulering twee (2) weken voor de aanvang van de Diensten van het overeengekomen tariefplan wordt 35% van het overeengekomen tariefplan aangerekend. Bij annulering één (1) week voor de aanvang van de Diensten wordt 50% van het overeengekomen tariefplan aangerekend. Ingeval van annulatie van de Overeenkomst zijn reeds gemaakte kosten zoals aankoop van goederen/diensten, boekingskosten, etc. in het kader van de Overeenkomst bijkomend verschuldigd door de Opdrachtgever aan MY Solution Consultancy bv.

Het gekozen tarief is inclusief verplaatsingskosten en exclusief andere administratieve kosten. In geval van administratieve kosten worden deze apart in rekening gebracht volgens de wettelijk vastgestelde tarieven.

5.2 Na aanvang van de Overeenkomst, kan de Overeenkomst op eender welk moment worden beëindigd door elke Partij per e-mail met uitdrukkelijke ontvangstbevestiging door de andere Partij en/of door een getekend schrijven mits inachtneming van een opzegtermijn van vier (4) weken. In voorkomen geval kan MY Solution Consultancy bv enkel aanspraak maken op de nog niet betaalde vergoedingen voor de effectief geleverde diensten.

5.3 De factuur zal telkens op de laatste dag van de maand worden verstuurd aan de Opdrachtgever en is betaalbaar binnen de 15 kalenderdagen na factuurdatum.

5.4 In geval van wantbetaling van het geheel of een gedeelte van de prijs, zal het openstaande bedrag met de wettelijke interesten van rechtswegen en zonder dat enige ingebrekestelling nodig is worden opgeëist. Te vermeerderen met eventuele advocaat-, gerechts- en/of invorderingskosten. Elke wanbetaling brengt de eisbaarheid mee van de openstaande facturen en geeft MY Solution Consultancy bv het recht, na ingebrekestelling, hetzij eventueel toekomstige diensten op te schorten, hetzij de Overeenkomst te ontbinden, onverminderd het recht op schadevergoeding.

5.5 In geval van betwisting van een factuur, dient de Opdrachtgever dit binnen de acht (8) kalenderdagen na factuurdatum schriftelijk over te maken aan MY Solution Consultancy bv. Indien MY Solution Consultancy bv niet binnen bovenvermelde termijn op de hoogte werd gebracht van de betwisting, vervalt het recht op betwisting door de Opdrachtgever. Klachten zijn slechts mogelijk voor zover de Opdrachtgever de geleverde Dienst niet heeft bewerkt of verwerkt, of op andere wijze daarover beschikt. Indien MY Solution Consultancy bv binnen een termijn van acht (8) dagen na aflevering van de Dienst geen klacht ontvangt, heeft dit tot gevolg dat de Opdrachtgever de Diensten volledig aanvaard heeft.

 

Artikel 6

Het auteursrecht van alle door MY Solution Consultancy bv ontwikkelde producten ligt volledig en uitsluitend bij MY Solution Consultancy bv. Er mogen geen ontwikkelde producten worden gewijzigd, gekopieerd, verwijderd of aangepast zonder de uitdrukkelijke toestemming van MY Solution Consultancy bv. Het door MY Solution Consultancy bv vervaardigde materiaal is en blijft eigendom van MY Solution Consultancy bv.

De Opdrachtgever mag de ontwikkelde producten niet gebruiken indien er niet wordt voldaan aan de betalingsvoorwaarden of indien de Overeenkomst voortijdig wordt beëindigd. Indien aan de voorgaande voorwaarden wordt voldaan, kan de Opdrachtgever met toestemming van MY Solution Consultancy bv de ontwikkelde producten gebruiken voor eigen publiciteit, gebruik of promotie.

 

Artikel 7

Beide Partijen aanvaarden dat er in hoofde van MY Solution Consultancy bv ten aanzien van de Opdrachtgever geen exclusiviteitsverplichting bestaat. MY Solution Consultancy bv kan evenzeer opdrachten van derden tot het verlenen van de Diensten aanvaarden, zonder dat dit de correcte en loyale uitvoering van de opdrachten aan de Opdrachtgever in het gedrang brengt.

 

Artikel 8

De Partijen zullen alle informatie die zij m.b.t. de andere Partij verwerven bij de totstandkoming en de uitvoering van de Overeenkomst als vertrouwelijke informatie beschouwen. Partijen zullen de vertrouwelijke informatie uitsluitend gebruiken in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst. Deze vertrouwelijke informatie zal niet openbaar worden gemaakt of ter beschikking worden gesteld aan derden zonder voorafgaandelijke toestemming van de andere Partij, tenzij in het geval de informatie algemeen bekend en publiek beschikbaar is.

 

Artikel 9

MY Solution Consultancy bv hecht belang aan de privacy van de Opdrachtgever, diens bezoekers en klanten. MY Solution Consultancy bv is gebonden aan de wet op Privacy.

 

Artikel 10

Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.

MY Solution Consultancy bv behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden op elk ogenblik te wijzigen zonder de Opdrachtgever hiervan persoonlijk op de hoogte te stellen. Het is dus aan de Opdrachtgever om regelmatig te controleren of zich wijzigingen hebben voorgedaan. Op lopende overeenkomsten blijven echter steeds de voorwaarden gelden doe van toepassing waren op het ogenblik van de totstandkoming van de Overeenkomst.

 

Artikel 11

De Overeenkomst wordt uitsluitend beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met het Belgisch recht. De rechtbanken van het arrondissement Antwerpen, afdeling Mechelen zijn uitsluitend bevoegd om kennis te nemen van ieder geschil dat uit de Overeenkomst voortvloeit.